Facebook..

.. är något jag haft i hundra år, no joke. Säkert sen 2006/2007 och ni hör ju, det är ju hundra år sen (?!) Jag har aldrig haft något emot Facebook likt många andra. Visst, det är rörigt med massa apps och virus och tjosan men det är väl bara att göra det man har Facebook till, träffa, prata, skaffa och hålla kontakten med vänner.

Nu när jag ska till Madrid har jag märkt att Facebook är ett väldigt bra verktyg. Särskilt det där med grupper. Jag sökte på ”au pair” och ”Madrid”, hittade ett par grupper, hittade människor som kommenterat och som också vill träffa folk i Madrid. Jag skickade meddelanden till ett par stycken och har redan bestämt att träffa ett par stycken.

Jag har ju nästan fler vänner i Madrid än vad jag har här hemma. Så nu är det bara att hålla tummarna för att det är människor jag gillar och som jag kan komma överens med.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

