How it all started

Hej.

Många har frågat mig om jag skulle skaffa en reseblogg, som så många andra gör. Först tänkte jag skippa det, jag kommer ändå inte orka uppdatera den kontinuerligt under tiden jag är utomlands. Men så tänkte jag att okej, jag kan ge det ett försök, det är ju inte det att jag tycker det är tråkigt, det är bara det att jag glömmer bort det. Men jag börjar, så får ni påminna mig om att fortsätta.

Så… vem är jag och vad gör jag här?

Amanda heter jag, fyller 19 om tre dagar. Jag tog studenten i juni ifrån Ljud – och Bildskolan, där jag studerade media med inriktning journalism och webbdesign. Linjen i sig var inget för mig vilket jag insåg ganska snart, men skolan, klassen och lärarna var awesome som jag bestämde mig för att stanna. Kanske inte ett jättebra beslut om man tar sig en titt på betygen eller min psykiska hälsa sista året men gjort är gjort och jag tänker inte ångra något.

I slutet av trean insåg jag att jag inte ville studera vidare, jag har alltid velat åka ut i världen, Sverige är inget för mig. Ida, som har denna bloggen, är en gammal internetkompis från den gamla goda bilddagboken-tiden och hon är just nu i England och jobbar som au-pair. Höra om hennes tid och hur det är fick mig att inse att det var något jag också ville göra. Så det är vad jag ska göra.

Om exakt 14 dagar sitter jag i en bil påväg till Landvetter för att ta ett flyg via Köpenhamn till Madrid. Där ska jag möta upp Luis, pappan till de fyra små barnen jag ska ta hand om. Sen stannar jag där tills juli nästa år eller året därpå. Vi får se. Just nu är jag fullt upptagen med att peppa! Heya!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

