¡Muchísimas felicidades, Amanda!

Idag fyller jag 19 år. Sista året som tonåring, det känns bra.

Fick ett mail från min familj i Madrid som hälsade grattis! Och ”¡Muchísimas felicidades, Amanda!” som hon skrev, tror det betyder att jag ska ha en trevlig dag, eller något.

Hon skickade även med lite information och frågor angående min ansökan till språkskolan, så jag ska skicka över allt till Maria, så tar hon över, kollar så allt stämmer och så skickar hon in det. Det är en populär skola och många som ansöker men kommer jag inte in där så finns det hur många som helst att välja på.

Jag kan inte många ord spanska men tanken är att jag ska prata engelska med barnen då de går i en engelsk skola. Men jag ska ju bo i Madrid så att kunna spanska kan vara en bra ide. Jag älskar språk så det ska nog gå bra! Barnens skola ligger längre ner på gatan, och om jag förstod rätt så ligger inte min så jättelångt ifrån hemmet heller.

Elva dagar och sju timmar kvar!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

