Paradisio

Det är när man ska gå och lägga sig man börjar tänka. När man ligger och väntar på att sömnen ska ta en till Unicornland. Igår kände jag att jag blev lite rädd. Det börjar närma sig nu och alla tankar man hittills inte alls tänkt på kommer fram. Tänk om de inte gillar mig? Tänk om jag inte gillar dem? Tänk om Madrid är helt fel stad och tänk om allt med ungarna går snett och allt blir jättefel? Det är ju ett stort ansvar, att ha hand om fyra ungar mellan tre och åtta. Visst har jag passat barn förut men alla barn är ju olika och det finns inget som säger att jag kommer klara detta.

Men så tänker jag att jag är awesome, jag kommer klara det hur bra som helst, få hundra nya vänner och miljontals med nya erfarenheter. Jag kommer stortrivas och lära mig spanska och allt-allt-allt kommer bli så sjukt awesome! Och då är jag inte rädd längre!😀

Vi kör lite Paradisio på den, yeeeha!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Paradisio

  1. baicen skriver:

    Ååååååh, lycka tiiiill!
    Min bästis drar på språkresa nästa år med STS och jag vill OCKSÅ, men jag har ju kommit på det för sent och får inte ihop alla de pengarna till nästa sommar. Och med STS får man inte resa just på språkresa när man är över 19, vilket jag kommer vara sommaren därpå. Trodde mina drömmar gick i kras, men så ser jag sånt här som du skall göra! Åh, jag vill verkligen också! Jag vill verkligen också göra en sån här grej! MASSA LYCKA TILL! Guud vad rooliig.😦 Gött att du får komma in och bo i staden också, skogstroll som du är.

    • amandaimadrid skriver:

      Tack så mycket!🙂
      Jamen det finns ju massor att välja på, tänkte studera utomlands efteråt men börjar med att aupaira, kommer bli awesome. Satsa på det efter skolan😀
      Haha, ja, kommer bli skönt att slippa skogen, se folk❤ Tack Baicis!😀

  2. Emma skriver:

    Hej!

    Hittade din blogg när jag sökte efter andra aupair i spanien! Jag är 19år från Blekinge, södra Sverige och har nu varit som aupair i två veckor, i El casar, 4mil från Madrid. Kan säga att jag delade samma tankar med dej o de första dagarna va tuffa och jag undrade vad jag gett mig in på men nu känns de jättespänannde!

    Var ska du vara nånstans? Är det en spansk familj?

    Skulle gärna vilja få kontakt med andra aupairer. Är ju inte kul att utforska allt själv!
    och vore kul att prata med någon i samma sits. Det är så mycket nytt och annorlunda och det vore ju kul att få nya vänner på köpet när man är iväg.

    Kanske kan träffas? Jag ska ha hand om ”mina”barn på morgnar och eftermiddagar/kvällar så kan ju åka till madrid på dagarna=) ska även hitta nån språkkurs där e de tänkt, kunde ingen spanska innan jag åkte.

    Hör gärna av dej!

    /Emma

    • amandaimadrid skriver:

      Hej Emma! Va roligt att höra av någon som också är au pair!🙂

      Jag ska bo i norra Madrid, vet inte vad området heter men det är tydligen inte så långt ifrån Real Madrids arena, jag brukar ha den som riktmärke!
      Jag ska vara hos en spansk familj, som jag ska prata engelska med. Ska gå en spanskakurs ändå, jag vill ju ändå lära mig🙂

      Självklart kan vi träffas, det hade varit jätteroligt! Jag tar också hand om mina barn på morgnar och eftermiddag/kväll så att ses på dagen låter jättebra! Kan vi prata någon annanstans? Msn? Facebook? Känns lättare än fram och tillbaka i bloggar🙂

Kommentera

