Väntan

Allt är klart och just nu sitter jag bara av tiden. Linser har jag hämtat, väskan är packad, lådorna är nästan fulla och rummet nästintill tomt.

Det enda som är kvar är idag, då jag ska till faster och färga håret. Jag vill ju inte att familjen skickar hem mig det första dom gör. Sen ska jag även säga hejdå en sista gång till Findus, som kommer till Trollhättan. Vi ska fika, har jag bestämt😀

Mina vänner runt och i Madrid blir bara fler, det kommer nya medlemmar i grupperna som man börjar prata med. De flesta låter jättetrevliga och vi kommer nog ha sjukt kul. De flesta jag pratat med kommer dit runt nu, eller de närmsta två veckorna. Så jag och Charlie, en tjej från Sheffield, funderade på om man skulle skicka ut en inbjudan så vi kan träffas allihopa någonstans. Vi får se, vi får se🙂

Angående språkskolan så blev det lite strul med ansökan. Jag börjar dessutom bli lite osäker på om jag vill gå på den, då jag har lektioner varenda dag. Funderar på att bara studera 2-3 dagar i veckan, så man hinner titta sig omkring lite! Jag och Emma, en svensk tjej, har kollat runt lite och tänkte gå och prata med dem väl i Madrid.

2 dagar och 5 timmar kvar tills jag får träffa min familj.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

