cool_kille_årtal

Nu är jag tillbaka från mina äventyr.

Införskaffade mig ett kombinerat buss- och tunnelbanekort, fast det får jag inte förrän runt 20 september. Sålänge köper jag ett kort som innehåller 10 resor. Vågade dock inte använda kortet då bussen jag skulle på åkte förbi mig två gånger. Då surade jag lite och gick. Tog en väg så att jag gick förbi Estadio Santiago Bernabeu;

Efter det kom jag fram till att det skulle ta ungefär hundra år att gå ner till Sol, som är citycitycity. Lyckligtvis var jag inte den enda som skulle på den bussen och samtidigt fick jag även lära mig hur man gjorde med kortet, för att få stämpel. Det gick bra och efter en liten resa kom jag till Sol. Det är förövrigt jättehäftigt; bussarna har en egen fil, som ibland går mellan massa träd, som en allé. Jättesnyggt, plus att bussarna kan köra fortare än om man kört med bilarna. Nu kör visserligen bilarna hur fort som helst så ni kan ju tänka er bussarna.

Det coolaste idag var poliserna. Först kom två stycken på motorcykel som tutade och tjöt. Efter kom två civilpolisbilar, med män i kostym och solglasögon, precis som på film! Det coolaste dock, och det förtjänar fet text, var när den ena kostympånken pekade på en kille som var ivägen, tog av sig glajjorna och gav han onda ögat. Ni kan väl höra av er när ni slår det!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till cool_kille_årtal

  1. Irene Petersson skriver:

    Inget kan slå det. Verkar vara en händelserik stad😉

Kommentera

