Update

Hej! Nu är jag vaken igen. Ställde klockan på 7 för att gå upp och klä på mig. Rummet är ungefär hur varmt som helst. Jag har ett väldigt litet rum, vilket inte gör något, jag ska ändå inte vara här så ofta🙂 Inget fönster har jag, fast man får gå via balkongen ut till mitt rum, så man kan ju öppna min dörr för att få in kalluft. Hunden sover utanför och ska inte vara i mitt rum, men jag har som ett galler jag kan dra ner så att det fläktar lite. Kom visserligen inte på det förrän idag…

Beatriz var vaken när jag kom upp, så vi åt frukost tillsammans och hon berättade om sitt Barbiehus och om Toys’R’Us, som är hennes favoritaffär. Nicolette, tjejen som tagit hand om barnen i sommar skickade iväg mig vid 9 och sa att jag hade the day off, eller i alla fall till 16. Eller ja, det var Beatriz som sa det, Nicolette pratar bara spanska.

Så nu har jag tagit en dusch och ska skriva klart här och gå. Maria, mamman, visade mig vart jag skulle gå och köpa buss/tunnelbanekort. Ett månadskort för 29 euro ska jag inhandla. Sen tar jag bussen ner till Sol och kollar runt lite. Ska möta Vanessa (österrikisk(?) var hon) där ikväll vid 9.30,  så det kan vara en bra ide att hitta dit.

Än så länge känns det jättejobbigt, känns lite ensamt. Janne är ett bra resesällskap, det ska jag inte förneka, men han är dålig på att prata. Så förhoppningsvis går det bra med Vanessa ikväll. Imorgon är det även en aupairträff i Alcobendas men mitt månadskort räcker inte så långt eftersom att det är strax utanför Madrid, så jag får se hur jag gör.

Hej sålänge!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Update

  1. baicen skriver:

    Pratar ni engelska i familjen? Även med barnen?

Kommentera

