Free mojito!

När jag hade läst klart sagorna om Princess Rosie, Princess Bernice & Princess Emily så tog jag buss 150 ner till Sol! Det tog längre tid än jag tänkt mig så det slutade med att jag var en halvtimme sen till mitt möte med Vanessa. Men jag kom dit till slut och vi satte oss på ett ställe och beställde in toast och öl. Åt en brutalt sjukt galet god toast med brie och lax. Yum!

Efter det tänkte vi att vi går en sväng, ser om vi hittar något ställe att ta en drink på. Hann knappt resa på oss förrän en kille kom fram och ropade ”Free Mojito”. Vanessa, som kan mer spanska än jag fick reda på att det var gratis, ingen hake, inget. Så visst, tänkte vi, vi tar en Mojito. Det gjorde vi, sen gick vi då baren inte var så awesome som vi velat. Då kom nästa kille fram och ropade ”Free Mojito”, så vi gick till nästa klubb och tog en Mojito. Sen blev dom bara fler och fler tills Mojiton tog slut och det började bjudas på shotar överallt i stan. Det blev några fler än vi tänkt oss och till slut blev klockan dags för tunnelbana. Som tur var känner jag inte av något idag.

På hemvägen testade jag alltså tunnelbanan, vilket jag aldrig gjort i Madrid förut. Det gick bra ända tills jag gick av på fel station. Såg en skylt där det stog Paseo de la Habana på, det är den gatan jag bor på, och gick ditåt. Men siffrorna gick bara neråt så jag bytte håll. Men då bytte även gatan namn. Jag var helt lost, tunnelbanorna gick inte längre, jag åkte på sista för natten. Så jag stod där en stund och undrade vad jag skulle göra. Halv två ringer man gärna inte värdmamman. Som tur var så kom en kille förbi så jag stannade och frågade efter min address. Han talade engelska, vilket jag tackar Gudarna för och han förklarade att efter första korsningen är min adress, så tydligen går dom lite huller om bladder.

Hem hittade jag ju i alla fall😀

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

