Good morning!

Hola! /spansk_tjej_2010

Idag var inte Nicolette här, hon som hjälpt mig med allt hittills så jag fick försöka själv. Som tur var så hade jag Maria hemma som jag kunde fråga om jag behövde.

Börjar dagen med att gå ut med Leonore, hunden, på en 20-min promenad. Sen kommer jag tillbaka och gör O’boy till ungarna, förutom till Clotilde som inte gillar det utan vill ha vanlig mjölk. Eller ja, vanlig.. den är väl typ.. nästan grädde! När jag blandat ihop det och ställt på bordet går jag och väcker allihopa. När O’boy dricks så bäddar jag deras sängar. Det är jättehäftigt hur dom bäddar, jättelätt men skitsnyggt! Sen kommer ungarna en efter en och säger: ”Amanda, can you please help me brush my teeth?”, ”Amanda, can you please help me get dressed?” eller ”Amanda, can you please help me brush my hair?” och så puppyeyes på det, jag smälter.

Sen ska vi till skolan, det var Ricardos första dag på den andra skolan för de äldre barnen så han var lite nervös. Tyckte att vi skulle gå 45 minuter innan skolan öppnat, för att vara i tid. Stuvade in alla barn i den lillalilla hissen, sen ut med alla, genom alla dörrar och ut på gatan. Man såg lärarna utanför skolan direkt man kom utanför vårat, så det är väldigt nära. 21 sekunder ska det ta, enligt Google Maps. Dom har nog inte räknat med fyra barn, så lägg på några minuter.

Om en timme ska jag vara på Plaza de Castilla och träffa Emma, en svensk tjej. Plaza de Castilla är det där stället med de lutande byggnaderna, var dit igår och tittade, jättehäfigt!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Good morning!

  1. baicen skriver:

    Jag blir bara mer och mer säker på vad jag skall göra när jag har gått ut skolan.😦 Gud vad roligt det låter. Sluta inte blogga!

Kommentera

