Cerveza-wednesday

Igår var inte bra. Träffade Emma på Plaza de Castilla men var så sjukt trött!

Väl hemma gjorde jag inget ett tag, åt lite, pratade med mamma och mormor på Skype. Sen hämtade jag ungarna på skolan.

Nicoletta, en rumänsk tjej som enbart pratar vad dom nu pratar för språk i Rumänien och så spanska. Det är meningen att hon ska visa mig och lära mig hur jag ska göra med vissa saker men hon visar ungefär ingenting. Även om vi inte förstår varandra så går det ju att visa. Under middagen så tittade jag på i ungefär 40 minuter, ungarna äter jättelångsamt och helst inte alls så jag fick titta på när Nicoletta skrek och gormade för att dom inte åt.

Sen fick jag titta på när barnen lekte, i ungefär 3 timmar. Jättekul. Sen sa Nicoletta till Ricardo att jag skulle duscha barnen, vilket han översatte till mig. Så jag skulle till och sätta igång, började ta fram handduk och ta fram sovkläder medans ungarna klär av sig. När jag kom tillbaka så hade hon tagit mitt arbete ifrån mig.

Så man kan väl säga att jag inte gjorde ett piss igår eftermiddag. Tittade lite bara, wohoo!

Smsade Vanessa och frågade om hon var ledig, så vi stack ner till Sol och hoppades på lite Mojito. Fast det verkar vara Mojito-tisdag och Cerveza-onsdag. Inte mig emot.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Cerveza-wednesday

  1. baicen skriver:

    Är Nicoletta någon annan barnflicka där eller? Vem är hon?😦
    Visa framfötterna mer och låt henne inte sätta sig över dig! Ta handduken ifrån henne och säg att det är ditt jobb!

    Vad kostade det att åka på detta?

  2. amandaimadrid skriver:

    Åka dit kostade 1500:-,🙂

Kommentera

