Irish

Fick pratat med Maria igår och hörde med henne hur det var med Nicoletta. Det visade sig att hon ska jobba fem timmar om dagen som hushållerska. Hon ska städa, diska, tvätta och laga mat till barnen. Det var meningen att jag skulle göra det men nu slipper jag alltså det. Jag ska ”bara” ta hand om barnen, med allt vad det innebär. Borsta tänder, duscha, hjälpa med läxor, hålla ordning på deras rum och sådär.

Igår åkte jag ner till Sol igen och träffade Simon. Han är från Middlesborough och typ den enda manliga aupairen jag hört om. Vi gick och satte oss på någon irlänsk bar där vi mötte en irländare som hittat hem. Peter hette han och jag förstod ungefär ingenting av vad han sa! Så småningsom var Simon tvungen att sticka hem till sitt, jag och irländaren satt kvar. Sen tänkte jag inte mer på tiden förrän klockan var halv två och mitt sista tåg hade gått, så jag fick vänta tills klockan 06, då tunnelbanan öppnar igen. Vi gick över till något annat ställe och drack Sangria och sen åkte jag hem. Fick ta igen sömnen efter att ha lämnat ungarna på skolan, så nu är jag back on track!

Ikväll tror jag att jag jobbar hela kvällen, då föräldrarna ska på bio! Imorgon är det La Noche en Blanco, så jag ska träffa ett par tjejer där imorgon. På söndag har Laurel fixat så ett gäng aupairer ska träffas i parken, får se om jag hittar dit🙂

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

