chillaRRR

Tanken var att jag skulle vara barnvakt idag. Föräldrarna skulle ut på bio och middag, hela köret liksom. Beatriz kom hem sjuk idag men vi trodde ändå att föräldrarna skulle kunna gå ut och att jag passade barnen. Så småningom insåg Bea att hon ville att dom skulle stanna, så nu sitter jag här. Ledig. Inget planerat! Lite ledsen blir jag ju!

De flesta aupairer bor ju utanför Madrid också, så de behöver ju lite framförhållning, kan ju inte bara åka liksom!

Så nu kan jag titta på sista avsnittet av Grey’s Anatomy säsong 5. Eller så kan jag sova ikapp lite. Plugga lite spanska, kolla vart jag vill åka härnäst och prata ihop mig med andra tjejer och se om vi kan göra något nästa vecka!

Det mest irriterande idag var att Nicoletta bad mig ta temperaturen på Beatriz, vilket jag gjorde. Två gånger, för att vara säker på att hon inte hade feber. Gick och sa det till Nicoletta, som två minuter senare sitter med Bea och gör samma sak. Fick en känsla av att hon inte riktigt trodde mig. Känns bra!😀

Inte på mitt bästa humör, som ni kanske ser!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

