Nikita och gratis!

Sov riktigt gott inatt ,var inte alls lika trött som vanligt. Undrar varför..

Idag hade jag först inget att göra på min lediga stund på dagen. Men så skrev Nikita på Facebook att hon var i city, så jag åkte ner! Jag älskar Facebook! Vi gick in i en bokaffär och jag köpte en bok, saknar att ha något att läsa. Bloggar är ju inte samma som en bok. Hittade en på engelska av Janet Evanovich, som skrivit en serie som jag gillar. Denna boken handlade om samma tjej, men var en bok utanför serien.

Sen gick vi Starbucks och drack kaffe och pratade. Jag blandar ihop att 30 tjejer jag pratat med, så jag fick fråga om allting igen. Det gjorde i och för sig hon också, så det gör ju inget.

Ikväll ska jag ta hand om barnen själv. Nicoletta är inte här idag eftersom att hon ska hjälpa till med födelsedagskalaset imorgon. Clotilde fyllde 5 år i augusti och Beatriz fyller 7 år i oktober så dom slog ihop det och firar imorgon! Jag ska flytta min arbetstid från 8.30-14.00 till 17.00-22.30.

Efter passet ikväll ska jag till Malasaña med Vanessa och Carolin, en tyska jag träffade på aupairmötet i lördags. Malasaña är känt för sitt nattliv (som jag berättade tidigare) och är inte Sol (även om det inte ligger så långt ifrån) så det blir nog bra! Hoppas att jag kommer ihåg att fota, så tråkigt att inte ha bilder!

Fick mina pengar idag. Det var ju inte så bra! Ska lämna dem hemma under helgen. Har ett busskort på 29.90 euro att betala plus ett sim-kort som antagligen går på 10 euro! Som tur var så berättade en tjej att man kunde gå till någon turistinformation och säga att man ska vara i Madrid ett tag, så fick man ett litet välkomstpaket med diverse i och tips på massa gratis saker att göra. Gratis är gott❤

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

