Malasaña + Gran Via

Nähä, igår blev inte heller som det skulle. Folk har inte kommit så långt i vänskapen att man kan säga nej än, så Vanessa och Carolin hade med sig ett par personer var. Vi tre skulle mötas 21.30 för att gå någonstans men så kommer jag dit och får höra att det kommer fler. Väntar lite och det droppar in ett par stycken men så blir några sena och vips så är klockan 23 och vi har väntat i 1½ timme. Till slut blir det jag, Carolin, Vanessa, Arienne, Korie och tre italienare. Stor grupp och alla vill åt olika håll. Det var exakt det jag ville slippa genom att bara fråga Vanessa och Carolin men jaja, det får man väl ta!

Jag och Carolin var tvungna att åka 2 timmar senare så vi hann bara med ett ställe och en jättesangria för att sedan åka hem.

Idag gick jag upp halv 9 för att göra mig iordning och möta Nicole, en holländerska, nere vid Sol. Tanken var att vi skulle ut på sightseeing men som vi redan vet så det blir det aldrig som det ska!

Vi gick och åt lite på ett ställe när jag inser att jag glömt lägga tillbaks pengarna jag tog ur igår. Trodde jag hade 15 euro med mig och beställde för 9 euro för att öppna plånboken och inse att jag bara har 5 euro! Efter evigt räknande och plockande bland mynten fick jag ihop det jag skulle och fick faktisk 26 cent över, tuggummi here I come?!

Gick fram och tillbaka på Gran Via, Madrids storgata, och tittade lite. Det är inte alls lika häftigt på dagen som det är på kvällen plus att det är jobbigt mycket folk eftersom att det är där och till Sol alla går.

Nu är jag hemma, ska duscha och göra mig iordning för kalaset som börjar vid 17. 50-60 personer är inbjudna och regnet hänger i luften, så vi får se hur det går. Får väl klämma in alla i lägenheten om det är så.. Slutar halv elva ikväll och får se om jag sticker på au-pairmötet efteråt, vet inte om jag orkar eftersom att jag ska till El Rastro imorgon.

Mamma och Pia har förövrigt bokat resan till Madrid nu. 4 november, yahaay!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

