Barnkalas och aupairträff

Fötterna värker av att ha gått och stått hela dagen.

Födelsedagskalaset var jättekul, fick en konsert av Beatriz och Clotilde. Beatriz och några av hennes kompisar hade en dans till en sång, jättesött! Det var en kille där, med prickig dräkt som var sådär asroligt på barnkalas. Plus att dom hade två stooora piñatas, fulla med godis. Alla barn låg och krälade i fem minuter efter det. Fira födelsedagar på spanskt vis var spännande, och kul!

Efteråt var inte lika roligt. Skulle duscha allihopa men ingen av dem ville. Började med Ramón som skrek, vred sig och slogs. Väl i duschen gick det bra, som alltid. Sen var det Clotilde, som helt vägrade, så henne fick jag lyfta in i badkaret/duschen och eftersom att hon höll för duschstrålen så fick jag ta en mugg och ta vatten från handfatet och hälla över henne. Hon var inte nöjd. Ricardo var en liten snorunge, men det är han alltid, han är bara söt ibland😀 Beatriz gick det bra med, så det var ju skönt.

Var lite deppig när jag slutade, eftersom att ungarna aldrig vart så jobbiga. Väl framme i Sol (som vanligt) möttes jag av en stooor grupp (yaaay!!!). Det var en aupairträff tidigare på dagen som jag inte kunde gå på, så de jag träffade var en liten grupp av alla dem. Träffade många nya, bland andra svenska Fanny, vilket var jättekul. Gick fram och tillbaka till jag och Vanessa tyckte att nej, vi vill sitta ner och dricka en öl. Inte gå till massa klubbar överallt för att ta en drink och sen gå igen. Så det gjorde vi, vi tog en öl. Pratade, tittade på folk och drack en öl. Precis som det ska vara!

Sen tog jag nattbussen hem, har äntligen kommit underfund med hur jag kommer hem efter 1.30 när metron stänger, yahaay!

Nu; sova!
Imorgon; El Rastro

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

