Lolina + La Vuelta

El Rastro får bli nästa vecka! Vanessa försov sig och vi åkte till Malasaña istället, tittade runt lite. Fikade på Lolina, ett vintagefik som Vanessa hittat, hon gillar vintage. Syns lite dåligt på bilden, men man kan se skylten. Sen gick vi runt lite, hittade massa roliga affärer, så dit lär vi åka igen när allt är öppet och jag har pengar.  Vi hittade en godisaffär med svensk lösgodis så jag pekade ut massa goda sorter. Kostar dock 18kr/hg, sjukt dyrt, hemma är det väl runt 7 kronor? På skylten ovanför dörren står det ”Good sweets for the big children”, tänker inte ljuga och säga att godis var det första jag tänkte på..

Malasaña ligger strax ovanför Gran Via och Sol så vi hamnade nere vid Gran Via. Stora vägen var avstängd, det var någon cykeltävling på gång. Sista etappen på La Vuelta Cyckling Tour, läste jag precis i en av alla mina hundratusen Madrid-guider.  Eftersom att man inte kunde gå över gatan så fick vi stå och titta en stund.

Trevlig dag, kändes som man faktiskt fick ut något vettigt av den annat än att bara gå och gå. Hittade en schysst stadsdel, roliga affärer, mysiga fik och framförallt mindre turister.

Har lite ont om pengar, vilket hindrar kommande vecka. 30 euro går till reskortet och 10 till ett spansk telefonkort. Så himla mycket pengar går åt till tunnelbanan och det är så irriterande, vill ha resekortet idag och inte tidigast onsdag. Har 17 euro kvar denna veckan, förhoppningsvis slipper jag lägga alla dem på tunnelbanan. Att sitta är inget alternativ här mamma, bara så att du vet ;D

Förutom idag då, kom hem runt 17 och har suttit i sängen och kollat på Grey’s Anatomy och bara slappat. Vilat fötterna, vilat blåsorna. Nu ska jag sova, godnatt!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Lolina + La Vuelta

  1. Irene Petersson skriver:

    Du hittar på en massa kul hör jag. Kolla ut trevliga fik och ölhak till mej och Pia när vi kommer. Jag kan köpa med lösgodis när vi kommer men du får säga vilka sorter du vill ha🙂 Kramar från mamma

    • amandaimadrid skriver:

      Absolut! Det är kul varenda dag och jag har inte kommit in i den tråkiga vardagen än. Hoppas inte jag gör det heller!
      Yes, ska jag göra, så fort jag fått reskortet ska jag spana in området där ni bor och hur man åker när jag hämtar er på flygplatsen. Måste ju vara beredd!
      Alla sorter blir bra😀

  2. Therese skriver:

    Bra att du tittar upp massa roliga ställen om man kommer ner =D. Mer sånt!

Kommentera

