Måndagsstängd sightseeing och spansk mobil

Hej! Köpte en mobil idag. Spanskt SIM-kort var det jag var ute efter men var tvungen att köpa en mobil till det. Så jag fick snällt köpa mig en liten röd Samsung för 19 euro + 10 euro refillkort. Mobilen har inget förutom text och ringfunktion ungefär.

Jag och Alex, en tjej ifrån England, möttes upp idag vid 10.30. Hon hjälpte mig med mobilen och sen skulle vi ut på sightseeing. Det gick inte bra! Det är måndag idag och på måndagar är allt stängt. Vi gick till det enda stället som enligt turistinformationstanten hade öppet.

Det var stängt!

Jag hade mina sköna skor på mig idag så vi gick vidare, tänkte att även om vi inte kan gå in så kan vi ju i alla fall gå utanför?! Här får ni massa bilder, håll musen över bilden för att se vad det är.

Congreso de los Diputados. Vad det är vet jag inte, men byggnaden var stor och stenig så jag tänkte att det var något viktigt.

Sen åkte vi hem!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

