Hårtorken..

.. är ett hett ämne. Finns mycket som händer kring den!

Ricardo hatar den, man får tvinga honom till badrummet för att sedan ställa sig framför dörren så att han inte kommer ut. För jag måste torka honom, sådetså! Vi bestämmer att okej, du får räkna till 100, sen slutar jag. Han börjar räkna tiotal, 10, 20, 30. Jag säger att det är fusk och då börjar han 1, 2, 3, fast hur snabbt som helst. Säger att det är fusk igen och han börjar räkna vanligt. Så när han kommit till ungefär 60 så stänger jag av hårtorken, jag är ju klar! Medans han hållt på och tjabblat och hållt på så har jag hunnit torka hela håret. Måste tillägga att de 10 sekundrar han faktiskt gillar att torka håret står han och kråmar sig höger och vänster, skakar på huvudet och håret och bara njuuuuuter.

Beatriz och Clotilde tycker också det är tråkigt, men det går bättre med dem. Clotilde är nöjd bara hon får hoppa känguru till och från badrummet, vilket innebär att jag måste lyfta henne högt upp i luften ett par gånger, torka håret, lyfta henne tillbaka. Tur att dom är så små.

Ramón hatarhatarhatar hårtorken. Brukar vänta till sist med att torka honom och oftast är håret torrt då, yahaay!

Ramón kissade dessutom i pottan imorse, wohoho! Japp, det är sådant jag blir glad över numer!

(satt hemma hela dagen, det är därför det roligaste idag är en hårtork, mmkay?!)

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Hårtorken..

  1. Irene Petersson skriver:

    Du har redan växt in i rollen som au-pair hör jag. Du verkar klara det med glans. Jag var aldrig orolig för nåt annat heller. Du är ju min dotter🙂 Kramar, mamma

Kommentera

