Serrano, Chueca, Palacio Real, Sol

Serrano igår var ju inte alltför roligt. Visst var det folk, musik och grejer att se men det var alldeles för lite grejer att se och jag förstod inte riktigt grejen.

Det gjorde inte de andra heller, så vi gick.

Gigantus storus Spanskus flaggus!

Korsade Paseo de la Castellana, vilket är en av de största i Madrid. Min buss åker förbi där när jag åker till Sol och det är där alla kostymkillar är eftersom att det är en business-gata. Vanessa hittade palmer och var glad.

Vi gick mot Chueca, en stadsdel som enligt guiden, aka Guds gåva till mänskligheten, sagt var mysig. Vi hittade några roliga affärer men de flesta var stängda då det var siesta. Men området var fint. Vi hittade en American Diner vid namn Peggy Sue. Såg ut precis som i filmer.

Efter maten gick vi vidare. Gick runt lite, tittade i små, underliga affärer.

Skönt ställe, Room-Mate Hotell! Ni kan väl gissa vart vi hamnade till slut.. Gran Via! Satte oss i den lilla parken, vilade fötterna och funderade på vad vi skulle göra näst. Så vi gick till Palacio Real då varken jag eller Fanny vart där.

glad_tjej_91

Killen till höger fotar mig med sin killerkamera så jag är väl ganska ointresserad av vad som händer med min.😀

Utsikten bredvid Palacio Real. Ganska mäktigt i verkligheten, bilden är väl inte den bästa.

Hittade lite fler roliga affärer när vi gick mot Plaza Mayor, tog oss en öl och frös, det börjar bli riktigt kallt i skuggan. Sen gick vi till Sol då Vanessa ville till H&M. Träffade ett gäng andra aupairer vid Sol, som jag pratat med på Facebook men ännu inte träffat. Efter en lång dag på fötterna så kände vi att vi ville hem så vi satte oss på bussen. Eller ja, olika bussar, men ändå. Fastnade i världens trafikstockning, satt på samma ställe med bussen i 15 min. Synd om man faktiskt skulle komma hem menar jag! Så fullt med bilar med chaufförer som ligger på tutan. Men jag hade ju inte bråttom så för mig var det helt okej, kunde sitta på bussen och filosofera, titta på människorna som gick förbi utanför. Jag trivs!

Nu ska jag snart iväg och möta Alex, Fanny och Vanessa. Vi ska på museum!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

