Alcampo, strejk och un beso!

Det är strejk i Madrid idag. Metron och bussarna går bara till 20% och vissa skolor och dagis har stängt. Tydligen är det någon lönesänkning, vad vet jag, kan inte spanska😀 I vilket fall som helst så skippade jag att åka någonstans idag. Låg hemma och slappade, gjorde ett försök till Janssons Frestelse (<3) men anjovisen var inte av denna värld så jag la ner och gjorde potatisgratäng istället. Den blev inte så god och det hela gick ganska rätt åt helvete!😀

Sista avsnittet på Grey’s Anatomy är avklarat och jag blev uttråkad. Så jag gick ut och gick, har faktiskt inte spanat in området så bra. Bara vägarna till buss, metro och till Ricardos skola. Hittade inte så jättemycket nytt och spännande men jag tog ju död på två timmar. På hemvägen svängde jag in på Alcampo och tittade efter mat. Hittade tacogrejer! Whohooho!! Hittade även ännu mer anjovis i olja, orkar inte! Hittade inget vegetariskt, typ quorn, soja eller tofu men kollade inte så noga, var så glad över tacosen!

Sen blev klockan dags att hämta barn och sen dess har dagen flutit på. Beatriz grät när hon skulle göra sista läxan, skrek och kastade pennor. Clotilde skrek i duschen och det gjorde även Ramón medans Ricardo, som brukar vara värst, var lugnast av alla. Skönt! Fick precis en godnattpuss av Ramón, är det lugnt om jag tar med honom hem sen eller?

Måste förövrigt till Ikea, vet inte varför men jag vill dit! Ska bara hitta det först😀

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

