Ikea, Chueca, Hidrogenesse

Igår var random och igår var anledningen till varför jag kom till Madrid. Så sjukt roligt!

Efter att jag slutat igår så pratade jag med Fanny på Facebook, hörde om hon ville ta en spontantripp till Ikea! Listade ut hur man kom dit och ifrån mig kan jag gå på metron och sitta där tills jag är framme, utan byten. Gick dock av en station för tidigt och fick gå en bit.

Inne på Ikea så gick vi direkt till Ikea Food-shopen. Hade inte tid att gå in i affären eftersom att jag och Fanny skulle möta Vanessa. Köpte med oss kanelgifflar, dammsugare och cider som vi åt som middag utanför.

Sen gick vi och köpte lite mer cider och åkte för att möta Vanessa och även Nikita.

Gick runt Chueca, som först och främst är ett gayområde men som är värt att gå till ändå.

Vi visste inte riktigt vart vi skulle gå så Vanessa ringde sin spanska kompis Luis och hörde med dem. Gick bortåt för att möta dom och hamnade på ett ställe där Adidas hade satt upp en scen där en tjej stod och DJ:ade.

Träffade en gäng spanska killar som var där. De skulle på konsert och vi kände att ja, varför inte? Ingen aning vad det var för band som spelade men skitsamma! Gick in, lyssnade på första bandet och dom var helt skit. Andra bandet var dock bättre. Hidrogenesse hette dem och var någon slags electropop, vad det nu innebär. Underliga var dem men sjukt roliga att titta på.

Efter det gick vi ut och till en klubb någonstans för att sedan gå till nästa och nästa. Spanska killarna var hur sköna som helst. Kom hem 5 inatt och kom på att jag skulle till El Rastro idag. Men nej, det blev inte denna veckan heller… Ska strax iväg och möta Dena, en amerikansk tjej som jag mötte på en aupairträff för ett tag sedan!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

