Ikea, skola + a punch in the face

Yes, i tisdags blev det Ikea. Fanny åt köttbullar men potatisen fanns bara i pommes frites-form! Jag käkade lax! Inte ätit det på hundra år, gott!

Kanelgifflarna var slut! Säkert massa svenskar som var där och åt upp dem på själva dagen!😦 Vi såg dock att Starbucks hade bullar, så vi köpte en. Köpte dock ansjovis utan olja, så nu kan jag göra Janssons!😀

Ungarna i tisdags var förjävliga och jag ville mest lägga mig ner och gråta! Barnen ska göra läxor i en timme men Ricardo hade typ en läxa att göra så jag satte honom framför en bok medans jag hjälpte Clo att läsa. Ricardo rymde medans jag tittade bort och jag fick mig en utskällning igen. Har barnen inga läxor så ska jag hitta på några åt dem, för dom ska sitta vid skrivbordet en timme. Ska jag vara ärlig har jag ingen som helst lust att sitta och knåpa ihop ett gäng mattetal eller olika uppgifter för dem att göra, jag kom ju inte hit för att vara lärare liksom, bara se till att de gör läxorna. Som tur är skulle vi iväg till musikskolan, så jag kunde andas ut ifred med mp3n och en bok.

Igår var Ricardo förjävlig igen. Hämtade honom från Schack-lektionen en timme senare och satte honom direkt framför läxorna. Han ville inte alls läsa läxor och visade det genom att slå mig i ansiktet upprepade gånger. Han försökte även strypa mig men hans händer är så små så det var ju ingen större fara. När Maria kom hem så sa jag vad som hänt. Ric fick en styck utskällning och Maria skämdes. Håll tummarna för att det inte händer igen.

Skolan har gått bra. Läraren pratar enbart spanska vilket innebär att man måste lära sig. Jag är väl den i klassen som kan minst, det är några som kan jättemycket, så jag undrar varför de går i Basico I, det är ju bara dumt för deras egen skull. Och för min, för jag känner mig jättedålig, haha! Måste dessutom köpa böcker för 27 euro, vilket jag inte räknat med. Har liksom inte råd att lägga pengar på sånt, måste köpa skor, väskor, öl och andra inte så nödvändiga saker! Har några fler aupairer i klassen, två från Holland, en från England och en från Tyskland.

Har även träffat en aupair utanför Ricardos skola, Anna! Och en rysk tjej, som tar hand om en rysk pojke i Rics klass, men jag vet inte om hon är aupair eller om hon jobbar i Spanien och tar hand om honom på kvällen.

Nu ska jag snart hämta barnen, i eftermiddag är det dags för snygg_kille@musikskolan.es!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Ikea, skola + a punch in the face

  1. Josefina "gamla aupairen" skriver:

    Ja, Ricardo och jag hade också våra ”moments”:/

    Hur går läsningen för Clotilde? can’t wait to see them!

    Hoppas du lever la vida loca där nere😉

    • amandaimadrid skriver:

      Va skönt. Eller ja, nej, men skönt att det inte är mig det är fel på, utan att det alltid varit så x)

      Läsningen går bra, böckerna hon får med sig från skolan läser hon jättefort! Har svårigheter ibland, tror att hon kan ordet. Börjar det likadant som ett annat blir det ibland fel ord.

      Att jag gör!😀

  2. Irene Petersson skriver:

    Jag ser att du lärt av den bäste om vad som är viktigt här i livet :))))))))))

Kommentera

