El Rastro, bio + Janssons Frestelse

Mötte upp ett par tjejer igår. Skulle egentligen mött Vanessa med vi flyttade tiden från tre till sex, så jag hann med att träffa de andra en stund innan. Hann visserligen bara med en öl och en hel det tapasställen-med-plats-för-fler-än-två-personer. Jaja, sköna tjejer var det i alla fall!

Vanessa, Arienne och jag hade bestämt att gå på bio och se Come, Reza, Ama. Eat, Pray, Love med Julia Roberts ni vet. Nu gillar ju inte jag Julia Roberts men filmen var på engelska med spansk text så lika bra att passa på! Filmen var inte så awesome förutom att svenskan Tuva Novotny var med. Ni vet, Nora i Skilda Världar. Smala Sussie också såklart!

Idag var jag på El Rastro, marknaden. Det var inte lika awesome som jag förväntat mig. Kanske var det för att marknadsgodiset saknades eller så är det för att jag gillar mina saker nyköpta från en affär.

Gick upp mot Calle de la Cava Baja, men hade sämsta timingen då allt var stängt.

Så jag åkte hem hit igen och började laga mat. Hittade ansjovis som inte låg i olja (Tack, Gud) och drog igång en Janssons Frestelse. Det var tydligen jättespännande så nu ska hela familjen provsmaka. Marias mamma är också här, kul att träffa lite släktingar! Jag gillar söndagar, för då är alltid familjen hemma. Eller nej, dom är på ponnyridning och paddling med mellan det så är alla hemma samtidigt och det är så.. fridfullt är fel ord när man har fyra barn men det känns så hemtrevligt och mysigt.

Det är så roligt att prata med Maria & Luis när det kommer till Sverige-Spanien och jämförelser. I och med att Luis vart i Sverige och att aupairen innan mig var svensk så vet dom ju en hel del redan.

Ikväll ska jag på bio igen, denna gången blir det Wall Street (på engelska) med Sabien, en tjej från Holland som går i min språkklass!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

