Aheyooo!

Söndagkväll gick jag på bio med Sabien. Amber följde också med, hon går också i samma klass! Vi satt på första raden så jag vet inte om jag kan säga att jag sett hela filmen, ont i nacken och ögonen hade man! Efteråt gick vi till random ställe, åt och drack gott. Kände igen namnet och kollade upp det, så nu kan jag kryssa av det stället i min Madrid-guide. Målet är ju att ha vart på alla ställena och än så länge går det helt okej.

Igår jobbade jag från 9.30 till 16, flyttade mina timmar så jag jobbade på dagen och fick ledigt kvällen. Skulle träffat ett gäng tjejer men några hoppade av så det bara blev jag, Miia och Nikita kvar. Tänkte att det skulle bli tråkigt med bara oss tre men som tur var hade jag fel. Miia har varit här i 4 månader redan så hon kan alla bra ställen runt Sol.

Hade en riktigt rolig kväll, hittade ett gäng svenska tjejer som ska studera här ett år. Sen hittade vi ett gäng danska tjejer och mötte även dem senare på kvällen. Dom tyckte mitt namn lät dansk.. nähä?!

Var inte tänkt att jag skulle stanna så länge då jag skulle upp tidigt idag, så jag var positiv och tog på mig klackar. Kom hem 6 i morse, fötterna värkte.

Det är Spaniens nationaldag idag så jag tänkte sticka iväg och kolla på paraden ett par kvarter bort. Ställde klockan på 9 och insåg att nej, det funkar inte. Hittade det på tv dock, så jag kollade på paraden och lyssnade på planen som flög ovanför huset för att sedan se dem på tv sisodär 4 sek senare, haha! Efter det hittade jag en fotbollskanal, som jag låg och kollade på tills ungefär 15 när jag insåg att jag kanske skulle gå upp och äta något.

Runt 17 stack jag och mötte upp Isabelle för en kaffe, det var så vi firade Spanien. Starbucks-latte och en dyr påse svenskt godis!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

