Snart är det jul!

Idag känner jag att det är jul! Igår fick barnen julgodis och sin grandma, vet inte om det är mormor eller farmor men skitsamma! De bjöd mig på chokladtomtar och Ramón och hittat ett gäng julkulor som han går omkring med!

Jag längtar efter julbak och dekorationer. Barnen har stickers på sina fönster som föreställer Musse Pigg, Snövit och massa andra som har firar jul! Mysigt!

Eftersom att det inte finns något sätt att baka i det här huset, så får jag laga mat istället. Janssons frestelse är juligt, så det håller jag på att göra nu! Mamma kom ju med Grebbestads Anjosvis och inte den där andra lilla burken de har på Ikea! Så nu är det the real deal!

Fick även med sig glögg, så imorse när jag lämnat barnen så kom jag in från regnet och kylan (bara 6 grader idag) och värmde mig en kopp te samtidigt som jag tittade på Mysteriet på Greveholm varvat med en spellista med enbart julmusik!

Ska fråga Maria om hon kan köpa hem lite ingredienser till lussebullar, pepparkakor och knäck.  Annars får jag väl handla det själv, för jag ska baka!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Snart är det jul!

  1. Irene Petersson skriver:

    Nu är det bara lite mer än en vecka till första advent så det är dags att börja med julbak o julgodis. Låter som om ni har det riktigt gott inför julen, du o barnen alltså🙂 Skulle vilja vara med er och se de glada barnen. Kram, mamma.

Kommentera

