Mer jul!

Maria berättade igår hur de firar jul här i Madrid. Jag ser fram emot hela grejen, det är så mycket middagar med familjer och många olika dagar. 24 och 25 december så är det ju Jesu Födelse och julafton äter vi middag på kvällen med familjen. Sen på juldagen är det ju the real deal liksom. Dock inga julklappar, de kommer den 6 januari, då de tre vise männen kommer. Så den 5 och 6 januari firar vi igen, med middag med familjen och ena dagen tror jag det är någon parad någonstans, där de tre vise männen delar ut smågrejer till barnen. Sen är det ju såklart nyår! Där firar och äter man med familjen både sista december och första januari.

På nyår är det många som samlas i Sol och för varje klockslag så äter man en vindruva. Förhoppningsvis kör inte spanjorerna med nyårskyssen, inte jättesugen på någon annans vindruvor..

De har inte hela Lucia-grejen här, men jag berättade om lussebullar, pepparkakor och glögg så nu ska jag skriva upp ingredienser på listan, så fixar hon det!😀

De ska åka utomlands nånstans runt 2-13 december, förhoppningsvis kan jag jobba så mycket att jag tar igen de timmarna jag ligger efter med. Kanske till och med ett par timmar extra, så jag tjänar lite mer pengar.

Nu ska jag sticka till Ikea, igeeeen, köpa glögg och kolla efter andra julgrejer!

Lissabon om en vecka, yeeew!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Mer jul!

  1. Irene Petersson skriver:

    Jag ser att du kommer att ha fullt upp med att fira jul långt in i januari. Härligt. Bäst att börja redan med alla förberedelser🙂
    Kramar från mamma

Kommentera

