Fredag!

Fredag var en riktigt bra dag! Stack till Ikea. Igen. Hittade julmust, glögg och juleskum! Fanns även Paradis, men det väntar jag med! Det är ju faktiskt inte december ännu!

Sen när jag kom hem så lagade Luis mat. Figuea eller något heter det, huuuuur gott som helst. Ungefär som paella men istället för ris så är det något maskliknande, typ spaghetti/nudlar fast korta! Sen är det räkor, musslor, bläckfisk och jättegod sås. Till efterrätt blev det två stora bitar ost, den osten de har i huset är så sjukt god!

Ramón var hemma då han var sjuk, så han satt framför datorn och tittade på youtubefilmer. Eftersom att han är 3 år så vet han ju inte riktigt hur man gör med en dator så han satt och tryckte och tryckte på musen medans filmen var igång, vilket resulterade i att en massa spännande fönster poppade upp. Då kom han och hämtade mig i köket och sa ”aqui” (=här) och pekade. Sen tog ju filmen slut så småningom och då kom han och hämtade mig igen och sa ”correcorre”, correr betyder springa! Så söt!

Sen jobbade jag ett par timmar med bara tjejerna då Ricardo följde med mamma och handlade och Ramón somnade, under sängen dessutom. Tjejerna kan ibland vara väldigt lugna, så vi satt och gjorde läxorna ett bra tag. Skööönt!

Eftersom att jag de senaste åren varit ensambarn hemma, så stornjuter jag ibland av att ha fyra högljudda barn här. På söndagar brukar jag oftast vakna av att Ramón leker i köket, vilket jag efter tre månader här fortfarande trivs med, han får låta hur mycket han vill. Eftersom jag tidigare vaknat av att Micke sågar någon list eller snickrar någon altan, så är ju det här en positiv förändring!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Fredag!

  1. Irene Petersson skriver:

    Hello sötnos!
    Jag går rätt på det viktiga: Vad heter den sjukt goda osten?
    Känns skönt att höra att du fortfarande trivs så bra.
    Saknar dej
    Mamma

Kommentera

