Teleférico, Principe Pio, Serrano, Lavapies, BK

Känner att det kommer bli ett sjukt långt inlägg om jag ska berätta allt vi gjorde igår! Vill man inte läsa alls så skrev jag en väldigt kort sammanfattning i rubriken.

Mötte upp Amber vid 12,  vi hade ingen plan så jag tog med mig Madrid-guiden. Kollade lite i den och hittade ”Teleférico” vilket är som Trollhättans bana över kanalen, fan vet vad det heter. Tog ca 20 min och man såg så mycket. Berg med massa snö på, massa hus i Madrid och världens största park!

Vi tog bara enkelresa och landade mitt i skogen. Som tur är så har Madrid skyltar i sina skogar, så vi hittade allt tillbaka. Tog metron till Principe Pio, vilket är ett stort köpcenter, där vi åt lite mat och kollade i affärer en stund.

Efter det åkte vi till Serrano, där alla dyra affärer är. Gick längs gator med märkeskläder och gick in i dem som fanns med i min guidebok, så jag kan kryssa av dem, haha! Hittade en chokladaffär, såg hur gott ut som helst. På ett litet torg fanns det en julstuga med massa tomtar, ljus och dekoration.

Sen hittade jag ett kubanskt ställe som skulle ha Madrids godaste Mojitos, så vi åkte dit och provade. Sådär tyckte vi, alldeles för söt!

När vi ändå var där i Lavapies så tänkte vi gå på en klubb som öppnar 17 på dagen, så vi gick ditåt men på numret där stället skulle vara var det helt svart och hette något helt annat än det vi letade efter. Då tröttnade vi på att turista så vi tog metron till vårt vinställe, tog oss lite vin. De känner igen oss, så nu väntar vi bara på rabatten!

Sen drog vi en Sneaky BK och gick ut!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

