Nyponsoppa, por favor!

Har råkat ut för spysjukan här i Madrid och vill egentligen inget annat än att åka hem, gosa med Balto i mammas säng och dricka nyponsoppa. För det har jag alltid gjort när jag vart sjuk!

Det funkar bra att vara sjuk i Madrid också, familjen är underbar. Det började igår, kände mig varm och svettig, blev yr. Bad Nico att duscha barnen så kunde jag torka och klä på dem efteråt, men när jag satte mig ner blev det nästan svart. Beatriz förstod att något var fel och var så söt. Agerade jättevuxet med oroliga ögon och klapp på ryggen. Ropade på Maria som kom och så fick jag ligga ner en stund. Hade sju stycken som stod runt sängen och undrade hur jag mådde! Ramón tittade oroligt på mig och kom och gav mig pussar på kinden! Glas med vatten, frukt och yoghurt kom, och efter en stund kunde Nico och Maria hjälpa mig till min säng.

Fick mig en spyhink och en Maria som tittade in var 15 minut.

I morse tänkte jag gå upp och säga till Maria att jag inte mådde bra och att jag helst inte ville jobba men hon hann stoppa mig i dörren och sa åt mig att lägga mig ner igen. Hörde barnen fråga hur det var med mig och Clotilde, söt som hon är, tror att varenda gång någon är sjuk så är hon det med. ”Får jag stanna hemma nu?”

Legat i sängen hela dagen, mår bättre och bättre som tur är, men fortfarande lite jobbigt i magen. Skulle iväg och hämta ungarna nu men Nicoleta kom och sa att nej, det skulle hon och Luis fixa, så nu väntar jag på att barnen kommer hem!

Undrar hur de kommer göra när vi ska iväg till musiken sen!

Typiskt att det skulle komma nu, tänker inte vara sjuk imorgon, för då ska jag till Lissabon!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Nyponsoppa, por favor!

  1. Irene Petersson skriver:

    Verkar som om familjen pysslar om dej bättre än vad jag hade kunnat. Skönt att dom tar hand om dej🙂 Känner mej lugn, du är i goda händer.
    Krya på dej.
    Mamma

Kommentera

