Pippi och jobb!

Eftersom att jag har fyra ungar här i hemmet är det rätt imponerande att de inte är sjuka oftare. Nu är det ju ofta, men det kunde ju varit jämt!

I morse var tre av fyra hos doktorn. Clotilde, som tror att hon är sjuk för att alla andra är det, skulle prompt till doktorn för en undersökning. Igår när jag skulle ta av Beatriz tröjan så lyckades vi få glasögonen i ögonen, så det skavde igår och idag, så hon fick sig en undersökning också. Ramón är den som faktiskt är sjuk. Imorgon får jag mig ett pass som sträcker sig från 7.30 på morgonen till 20 på kvällen, då jag tog en timme ledigt för att komma i tid till konserten som börjat 22. Han ska heller inte gå till dagis på fredag, så jag fick byta mitt eftermiddagspass till på morgonen, så 7.30 till 16 gäller då, och då ska jag ta Ramón till doktorn för en undersökning.

María och Luis åker till Italien imorgon morgon så i 11 dagar är det bara jag och Nicoleta som jobbar, hon ska bo här och hon är den som har största ansvaret. Det känns skönt, för även om jag skulle klara det så är det ju lite nervöst att ha 4 ungar själv i 11 dagar, särskilt på nätterna.

Letar efter massa recept, så jag kan komma igång med julbaket. Lussebullarna vill jag inte göra förrän närmare Lucia men andra julinspirerade maträtter eller bakelser kan man ju göra. Och Tomtegröt! Janssons Frestelse, åååh!❤

Idag ska jag göra en fiskgryta (tror jag), men tills dess ska jag titta färdigt på;

Efter det väntar Barnen på Bullerbyn

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

