Lilla Landet Lagom

Nu är jag hemma i lilla landet lagom. Jag har insett väl borta i Madrid, hur bra Sverige är! För att inte tala om Svenska Ambassaden i Madrid, ni är bäääst!

Jag har alltså lämnat Madrid! Jag blev utskickad då jag varit sjuk till och från i tre veckor. Magsjuka två gånger och en djävulusisk förkylning som vägrar ge med sig. Har ändå jobbat mina timmar bortsett från tre timmar varav två då Nico skickade mig i säng på grund av min feber och en då jag hade magsjuka och jag frågade Nico om det var lugnt att jobba själv sista timmen. Detta var tydligen inte okej med Maria, så hon kom hem och gav mig sparken i måndags. Hon gav mig ett par dagar men ändrade sig redan dagen därpå och kickade ut mig 8 på morgonen.

Fick rota igenom väskan efter mitt portugiskiska nummer, vilket var det enda med pengar på, ringa Andrea och möta upp henne. Vi tog oss till Svenska Ambassaden och fick hjälp av en jättesnäll man, Gonzalo. Först frågade han om vi ville ha något att dricka. Sen kom han in med världens leende och frågade om vi ville ha tårta. Jag som inte ätit på tre dagar på grund av mina gigantus halsmandlarus blev ju glad_tjej_91. Gonzalo ringde mamma och hon fick åka hem och boka en flygbiljett till mig. Fick en lista med billiga vandrarhem, hittade ett och sov resten av dagen. Dagen efter, igår that is, fick jag dra stora väskan till flygplatsen och for hem till Sverige.

Men det blir ingen rast och ingen vila, ska till arbetsförmedlingen idag och sen blir det till att söka jobb till förbannelse, pallar inte sitta hemma!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Lilla Landet Lagom

  1. Findus skriver:

    I’m with you gurl!

Kommentera

